Direct zichtbaar met SEA
Instant gevonden worden in de zoekmachine van Google of Bing, dat is wat je met Search Engine Advertising (SEA) kunt bereiken. Voor veel bedrijven is SEA niet uit hun strategie weg te denken. En waarschijnlijk is het ook voor jouw bedrijf een goede stap om relevant verkeer naar jouw website te leiden.
SEA in jouw strategie
Samen bekijken we hoe Google of Microsoft Ads het beste in jouw strategie past. Eén ding is zeker: met behulp van deze marketingkanalen ontvang je gegarandeerd relevant publiek op jouw site. Dit publiek is namelijk actief op zoek naar diensten of producten zoals die van jou. Krijg alvast een voorproefje en bekijk onderstaande mogelijkheden.

Microsoft Ads
Vaak een ondergeschoven kindje en daarmee een enorme kans om jouw specifieke doelgroep te bereiken. Pluspunt: de concurrentie is minder actief en dat maakt de kosten per klik gunstiger.

Google Ads
De mogelijkheden van Google Ads zijn eindeloos. Behaal direct sales of leads. Volg twijfelaars op met behulp van remarketing of zet in op het vergroten van jouw naamsbekendheid.

Tekst Advertenties
Wordt direct gevonden wanneer iemand op zoek is naar jouw product of dienst. Met tekst advertenties ben je altijd relevant en sta je binnen een handomdraai bovenaan in Google.

Display Advertenties
Volg potentiële klanten op om verkopen en leads te stimuleren. Of zet in op het vergroten van jouw naamsbekendheid met opvallende HTML5-banners in jouw huisstijl.

Shopping Advertenties
Laat een productfoto, titel, prijs en jouw bedrijfsnaam zien om kopers te overtuigen jouw product aan te schaffen. Met Google Shopping geef je jouw conversies gegarandeerd een boost.

Video Advertenties
Breng jouw merk, product of dienst onder de aandacht van ruim 9 miljoen Nederlanders. Richt je tot specifieke kanalen of video’s om aansluiting te vinden tot jouw doelgroep.
Bereik meer met SEA
Vandaag een campagne live zetten betekent doorgaans vandaag nog relevant verkeer ontvangen. En hoewel je betaalt voor dit verkeer, zorgen juist deze extra bezoekers voor meer rendement. (Mits je de juiste doelgroep benadert natuurlijk) Dit klinkt als een gouden formule. En is het grotendeels ook. Maar, alleen verkeer naar jouw website brengen geeft geen garantie tot meer omzet. De structuur van jouw website, de check-out of sales funnel, de landingspagina’s: het zijn allemaal onderdelen die meewegen in hoe succesvol een campagne is.
%
Meer Omzet
%
Groei in ROAS
Tevreden klanten
FAQ’s Search Enginge Advertising
Wat doet een SEA marketeer?
Een marketeer zet jouw Google of Microsoft campagnes op en optimaliseert deze continu. We selecteren de juiste zoektermen en maken wervende advertenties om jouw doelgroep optimaal aan te spreken.
Hoe werkt adverteren in Google Ads?
Google Ads werkt door jouw advertentie weer te geven wanneer mensen online zoeken naar diensten en producten zoals jij die aanbiedt. Google Ads helpt jouw advertenties te tonen aan potentiële klanten.
Wat kost adverteren in het zoeknetwerk?
Met vrijwel ieder budget kun je starten met adverteren. Er bestaat geen minimumbedrag. Voordat je start, leveren we bovendien een prognose van de verwachte investering per maand om jouw doelen te behalen.
Wat kost het beheer van mijn campagnes?
Je kunt Digital Hummingbird vanaf €112,50/maand inhuren om jouw campagnes te onderhouden.
Kan ik zelf mijn campagnes onderhouden?
Dat kan zeker. Je kunt Digital Hummingbird inschakelen voor een audit waarna jij precies weet waar je verbeterpunten liggen. Ook voor een training ben je aan het juiste adres.
Is adverteren ook goed voor SEO?
Helaas zorgt het adverteren in Google of Microsoft niet voor een verbeterde organische zichtbaarheid. Andersom dragen sterke SEO-pagina’s wél bij aan betere SEA-resultaten. Wij raden dan ook aan om altijd te investeren in sterke content die geoptimaliseerd is voor zoekmachines.
Lees onze blogs
Lees meer over de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Zo kun je ook zelf jouw campagnes vleugels geven.
Ecosia vs. Google: Een Complete Vergelijking voor Duurzame Ondernemers
Op zoek naar de beste zoekmachine voor je duurzame merk? Vergelijk Ecosia met Google en leer hoe je voor beide platforms kunt optimaliseren. 🌍
Meta Pixel + Conversie API: dubbel zo effectief
Ontdek hoe je Meta Pixel en Conversie API samen inzet voor betere resultaten. Plus: waarom 1st party data (en doelgroepen)
goud waard is voor jouw duurzame marketing.
Meta Business Manager: Voorkom dat je toegang kwijtraakt
Meta verwijdert inactieve Business Manager gebruikers automatisch. Ontdek wat deze belangrijke update betekent voor jouw bedrijf en hoe je voorkomt dat je toegang verliest.
Let's work together!
Samen bereik je meer dan alleen. Met de hulp en kennis van Digital Hummingbird verzeker je jezelf ervan meer online resultaat te behalen. Interesse?