fbpx

Online Dashboard

Google Analytics, Search Console, Google Ads, Facebook, LinkedIn, Microsoft Ads. Ze hebben ieder hun eigen platform en dat betekent data all over the place. Digital Hummingbird houdt van overzicht. Daarom werken we met een online dashboard waarin jouw belangrijkste data op één plaats samenkomt.

Jouw data in één persoonlijk dashboard

Als het gaat om online data zie je soms de bomen door het digitale bos niet meer. Stop maar met eindeloos speuren naar inzichten in 6 verschillende platformen. Via Google Data Studio maken we een overzichtelijk dashboard dat 24/7 te bereiken is. Handig, want zo heb je maar 1 link nodig om jouw belangrijkste data te kunnen analyseren.

Google Data Studio

Met behulp  van Google Data Studio laden we alleen de databronnen in die het meest relevant zijn voor jouw business.  Zo weet jij altijd wat er speelt op jouw website en scherp je eenvoudig jouw marketingtactiek aan.  Je ontvangt een overzichtspagina met inzicht in al jouw verkeer. Daarnaast splitsen we jouw verkeersbronnen verder uit op verschillende pagina’s. Je kunt dus ook losse verkeersbronnen analyseren. 

Interactieve Rapportage

Binnen jouw dashboard kun je zelf je daterange kiezen. Automatisch wordt de gekozen daterange dan vergeleken met een vorige periode of met vorig jaar. Ook kun je tabellen zelf filteren van hoog naar laag of op alfabet. Je ziet zo bijvoorbeeld direct welke organische zoekwoorden voor het meeste verkeer zorgen of welke zoekopdracht in Google Ads tot de meeste verkopen leidt.

Mockup Google Data Studio - Digital Hummingbird

Data is goud waard

Vooruit, misschien is jouw data niet letterlijk goud waard. Maar geld absoluut wel. Als jij namelijk weet aan welke knoppen je moet draaien om het aantal verkopen of leads te vergroten, is dat enorm waardervol.

En in plaats van 200 metrics in Google Analytics af te speuren of je door meer dan 100 statistieken in Faceboook te worstelen, zie jij in één oogopslag welke kansen je kunt benutten. We nemen jouw doelen door en selecteren op basis van deze doelen de statistieken die jou de beste handvatten geven.

%

Meer verkeer

%

Hogere inkomsten

Tevreden klanten

FAQ’s Data Studio Dashboard

Voor wie is zo’n dashboard relevant?

Voor iedereen die een website heeft en daarmee – al dan niet gedeeltelijk – omzet genereert. Marketeers hebben zeker profijt van zo’n dashboard, maar ook het management of het salesteam. Je krijgt inzicht in hou jouw doelgroep zich gedraagt op jouw site én bijbehorende distributiekanalen. En daar kan je handig op inspelen.

Wat is er nodig voor zo’n dashboard?

Data. Klinkt simpel, maar dat wordt nog wel eens vergeten. De basis zit ‘m in een Google Analytics en Google Search console account. Met deze bronnen weet je al heel goed hoe jouw site er momenteel voor staat en hoe deze gevonden wordt.

Vervangt dit een rapportage?

Gedeeltelijk wel. Deze dashboards op ieder moment van de dag bekijken. Je kunt ook maandelijks een PDF ervan ontvangen, als een reminder. Toch wat moeite om de data te duiden? Dan kan er op aanvraag aan handmatige rapportage gemaakt worden.

Wat kost zo’n dashboard?

Je betaalt eenmalig 69 euro om een dashboard in te richten op basis van jouw doelen. Gebruik jij databronnen die niet standaard aan Google Data Studio te koppelen zijn? Dan rekenen we 20 euro per maand om deze via een API alsnog in jouw dashboard te kunnen vertonen.

Welke bronnen worden betaald gekoppeld?

Alle databronnen behalve die van Google zelf. Het gaat om Microsoft Ads, Facebook, Instagram, LinkedIn en bijvoorbeeld MailChimp. Google Ads, Analytics en Search Console kunnen wel gekoppeld worden. Daarmee maak je gelukkig al een vliegende start.

Waarom een  maandelijkse fee?

Wil je zelf datastudio koppelen aan niet-Google platformen? Dan ben je makkelijk 99 euro per maand kwijt. Wij besparen je dus geld. En het bedrag per maand dat je wel betaalt, heb je er zo uit. Want met de inzichten die jouw dashboard opleveren, moet het lukken meer verkopen te genereren.

Lees onze blogs

Lees meer over de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Zo kun je ook zelf jouw campagnes vleugels geven.

De duurzame dagen kalender 2024

Ook jij hebt dit jaar vast het voornemen om vaker content te delen. Hoe meer relevante content jij creëert, hoe beter je opgemerkt wordt door jouw doelgroep. Maar wat nu als je om inspiratie verlegen zit? Download gratis de duurzame inhaakkalender en weet met gemak...

Lees meer

Duurzame marketingkanalen: zo zet jij ze in!

Als duurzaam bedrijf maak je deel uit van een revolutionaire beweging die de wereld transformeert naar een groene toekomst. De aandacht rondom duurzaamheid groeit en dat maakt jou een pionier waar je trots op mag zijn! Het streven naar duurzaamheid gaat vaak verder...

Lees meer

Adwords beheer uitbesteden of zelf doen?

Twijfel je of het beheer van Google Ads (voorheen Adwords) uit wilt besteden? Dat begrijpen wij heel goed. Het uitbesteden van campagnes vraagt namelijk om extra budget. Daarnaast gaan er behoorlijk wat horrorverhalen de rondte over bureaus die een potje maken van het...

Lees meer

Let's work together!

Samen bereik je meer dan alleen. Met de hulp en kennis van Digital Hummingbird verzeker je jezelf ervan meer online resultaat te behalen. Interesse?