Online Branding
Je kunt waarschijnlijk probleemloos een aantal van jouw favoriete merken opnoemen. Tony’s Chocolonely, Tesla, Ikea, ASN… Ieder van deze merknamen roept instant een duidelijk beeld bij je op. Wat maakt hun branding zo effectief? Consumenten verkiezen het ene merk boven het andere omdat ze zich verbonden voelen met een merk. En dat gaat verder dan kleurscherma’s en een logo.
Een sterke merkidentiteit
Bij de ontwikkeling van een sterk merk komt meer kijken dan kleuren en graphics. Je moet leren hoe je een verhaal kunt delen dat de klantervaring, service en een belofte van kwaliteit naar voren brengt. Heb je dat onder de knie, dan zullen klanten jouw bedrijf gemakkelijker herkennen en erop vertrouwen dat je op consistente wijze levert.
Herkenbare Huisstijl
Zorg voor visuele herkenbaarheid. Dit doen we door jouw stijl in alle online en offline uitingen te verwerken. Denk hierbij aan een logo, jouw website en e-mails. Maar ook briefpapier, flyers en folders worden netjes in één herkenbare stijl opgeleverd.
Social Media
We leveren social posts die visueel aantrekkelijk zijn én passen bij jouw merk en boodschap. We helpen bovendien met het opzetten van een contentkalender en assisteren ook bij het plaatsen van social ads om potentiële klanten aan jouw merk te binden.
Display Network
Val ook buiten jouw eigen website en socials op met HTML5-banners of geanimeerde GIF’s. Het wereldweide web bestaat uit miljarden websites en geeft jou de kans om op specifiek geselecteerde content aan jouw online branding te werken.
Branding in jouw strategie
Effectieve branding hoeft niet duur of complex te zijn. De beste online en offline uitingen zijn vaak simpel en to the point.
Alles valt of staat met het identificeren van jouw doelgroep. Zonder te weten wie jouw doelgroep is, kun je geen goede beslissing maken over jouw online branding.
Zorg ervoor dat jouw website tot in de puntjes verzorgd is. Sterke content en een gebruiksvriendelijke website zorgen voor een betere klantervaring.
(Re)integreer daarnaast de online platformen die van belang zijn voor jouw doelgroep. Met behulp van sociale media en het display netwerk communiceer je rechtstreeks naar potentiële klanten. Samen zorgen we voor een herkenbare boodschap die aanzet tot interactie.
%
Meer verkeer
%
Hogere inkomsten
Tevreden klanten
FAQ’s Branding & Merkidentiteit
Wat is online branding?
Een merk zonder digitale aanwezigheid is als een auto zonder banden. Je zal niet snel je doel bereiken. Branding vertelt jouw klanten wie je bent, waar je om geeft, waarom ze met met jou in contact willen komen en wat ze van jou mogen verwachten.
Waarom is branding belangrijk?
Bijna ieder van ons maakt veelvuldig gebruik van het Internet en bekijkt een deel van de wereld door die digitale lens. Dit biedt een enorme kans voor merken om zichtbaar te worden in die digital wereld. Je kunt met enige inspanning nu klanten bereiken in de palm van hun hand. En als zelfs jouw moeder op Instagram te vinden is, waarom zou iemands favoriete duurzame merk dan ontbreken?
Hoe vermarkt je jouw merk online?
Een stevige digitale aanwezigheid zorgt ervoor dat klanten zich persoonlijk betrokken voelen bij een bedrijf of product. Succesvolle branding geeft klanten het gevoel dat je rechtstreeks tegen hen praat. Dit bereik je door je op dezelfde platformen te begeven als jouw doelgroep. Maak je communicatie persoonlijk en betekenisvol. en maak van eenmalige klanten levenslange merkvolgers.
Hoe meet je brand awareness?
Op verschillende manieren. We houden actief vermeldingen van jouw merk bij. We analyseren het bereik van jouw display-uitingen en social media inspanningen. Bovendien monitoren we de groei in alle online kanalen via Google Analytics.
Lees onze blogs
Lees meer over de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Zo kun je ook zelf jouw campagnes vleugels geven.
Een Online Dashboard; cruciaal voor jouw groei
Let’s face it; jouw marketingdata komt uit verschillende bronnen en iedere bron hanteert weer net andere meetprotocollen. Niet alle bronnen zijn even volledig of betrouwbaar (vanwege onder andere die meetprotocollen). Dus waar baseer je je op? Ga je uit van Google...
De duurzame dagen kalender 2024
Ook jij hebt dit jaar vast het voornemen om vaker content te delen. Hoe meer relevante content jij creëert, hoe beter je opgemerkt wordt door jouw doelgroep. Maar wat nu als je om inspiratie verlegen zit? Download gratis de duurzame inhaakkalender en weet met gemak...
Duurzame marketingkanalen: zo zet jij ze in!
Als duurzaam bedrijf maak je deel uit van een revolutionaire beweging die de wereld transformeert naar een groene toekomst. De aandacht rondom duurzaamheid groeit en dat maakt jou een pionier waar je trots op mag zijn! Het streven naar duurzaamheid gaat vaak verder...
Let's work together!
Samen bereik je meer dan alleen. Met de hulp en kennis van Digital Hummingbird verzeker je jezelf ervan meer online resultaat te behalen. Interesse?