fbpx

Blog

Op zoek naar praktische tips over duurzame digitale marketing? In onze blog delen we onze expertise en laatste inzichten om jouw duurzame merk te laten groeien. 🌱

Inzichten in duurzaamheid: 13 statistieken

Inzichten in duurzaamheid: 13 statistieken

Steeds meer consumenten hebben door dat we beter met onze aardbol om moeten gaan. Dat maakt dat de zorg voor het milieu een steeds grotere factor wordt voor zowel merken als consumenten. Door producten te kopen die gemaakt zijn van duurzame materialen, bedrijven te...

Lees meer
Jouw bedrijf verduurzamen in 9 simpele stappen

Jouw bedrijf verduurzamen in 9 simpele stappen

Ieder bedrijf kan haar steentje bijdragen om de planeet groener achter te laten voor toekomstige generaties. Zet je in op de verduurzaming van jouw bedrijf, dan kan dit bovendien een onderscheidende factor voor bewuste consumenten betekenen. Wist je dat er nu al...

Lees meer
IP adressen uitsluiten in Google Analytics 4

IP adressen uitsluiten in Google Analytics 4

Binnen Google Analytics 4 (GA4) houd je je data het liefst zo zuiver mogelijk. Er is namelijk niets zo vervelend als conclusies binden aan foutieve informatie. De kans is vrij groot dat de informatie over jouw websiteverkeer niet klopt. Dit heeft alles te maken met de...

Lees meer
De duurzame consument in 4 doelgroepen

De duurzame consument in 4 doelgroepen

Als iedereen zou leven als een gemiddelde westerling zijn er ruim 3 aardbollen nodig. Steeds meer mensen krijgen door dat het groeiende consumentisme weinig goeds betekent voor onze planeet. Jij als ondernemer hebt dit misschien al langer in de smiezen en hebt jouw...

Lees meer
De vier duurzaamheidsprincipes uitgelegd

De vier duurzaamheidsprincipes uitgelegd

De 4 duurzaamheidsprincipes richten zich op socialiteit, mensen, economie en het milieu. Daarmee lijken deze principes op de 3P's van duurzaamheid; people, planet, profit. Het grote verschil zit 'm in de opsplitsing van 'people' in een sociaal en menselijk aspect....

Lees meer
Boost je leads met het leadformulier van Google Ads

Boost je leads met het leadformulier van Google Ads

Adverteren op mobiel kan soms een uitdaging zijn. Zeker als het gaat om leadgeneratie. De schermgrootte is immers maar een fractie van een laptop of desktop. En hoewel we in een mobile-first wereld leven, zijn er nog steeds websites die niet geoptimaliseerd zijn voor...

Lees meer
Hebben spelfouten invloed op SEO?

Hebben spelfouten invloed op SEO?

De kern van een SEO-traject bestaat voor een groot deel uit zoekwoorden. Met behulp van de juiste zoekwoorden kun je ervoor zorgen dat jouw content gematcht wordt aan iemands zoekopdracht. Het kan behoorlijk wat tijd en moeite kosten om te scoren op specifieke...

Lees meer
Verbeter je lokale vindbaarheid met Google Mijn Bedrijf

Verbeter je lokale vindbaarheid met Google Mijn Bedrijf

Wordt jouw bedrijf al met een rode pin in Google Maps gemarkeerd? Als dat niet het geval is, wordt het de hoogste tijd! Een Google Maps bedrijfsvermelding is namelijk niet alleen gratis, het boost ook je lokale SEO. In een wereld die in rap tempo digitaliseert, wil je...

Lees meer
8 tips voor sterke SEO afbeeldingen

8 tips voor sterke SEO afbeeldingen

Niet alleen tekstueel, maar ook visueel wil je opvallen in zoekmachines door middel van sterke SEO afbeeldingen. Anno 2021 tonen zoekmachines namelijk zo veel meer dan alleen tekstuele zoekresultaten. Google Maps, Featured Snippets, Video's, Nieuwsberichten,...

Lees meer
Duurzaam verkopen via bol.com

Duurzaam verkopen via bol.com

Groene, verantwoorde producten op online marketplaces: gaat dit goed samen of streef je met zo'n samenwerking je eigen duurzame doelen voorbij? Bol.com - Marketplace van Hollandse bodem - zegt gelukkig al een tijdje volmondig 'ja' tegen duurzaamheid. Zo is de stroom...

Lees meer
Responsive Search Ads de nieuwe standaard

Responsive Search Ads de nieuwe standaard

Hoewel Responsive Search Ads (RSA's) al debuteerde in 2018, kondigde Google op 18 februari aan dat ze nu als standaardadvertentietype voor zoekcampagnes in Google Ads ingezet worden. Dit heeft geen invloed op de manier waarop advertenties worden aangeboden....

Lees meer
Woordgroep en modifier voor breed zoeken fuseren

Woordgroep en modifier voor breed zoeken fuseren

Google kondigde begin deze maand aan dat het gedrag van modifier voor breed zoeken (Ookwel Broad Match Modified of BMM) deel gaat uitmaken van zoeken op woordgroep. Volgens Google helpt deze wijziging zoekwoorden te vereenvoudigen. Voor beginnende adverteerders kan...

Lees meer
404-error pagina’s opsporen en oplossen

404-error pagina’s opsporen en oplossen

'Pagina niet gevonden', 'Error 404', 'Oeps, deze pagina bestaat niet'. Jij bent vast ook weleens gestuit op pagina's met een soortgelijke melding. Balen, want je vindt op zo'n moment niet wat je zoekt. Dit kan op iedere website gebeuren, ook op die van jou. En betreft...

Lees meer
Google Ads in de 8 belangrijkste KPI’s

Google Ads in de 8 belangrijkste KPI’s

Adverteer je in Google, dan krijg je vroeg of laat te maken met een duizelingwekkende hoeveelheid data. Deze data maakt dat je effectiever kunt bijsturen op jouw campagnes. Toch kan het zijn dat jij door de bomen het digitale bos niet meer ziet. Het helpt om een...

Lees meer
Zo zet jij Google’s zoekwoordtypen foutloos in

Zo zet jij Google’s zoekwoordtypen foutloos in

Het mooie aan Google Ads is dat je zelf kunt kiezen op welke woorden jij gevonden wordt. Je voert je woord – of combinatie van woorden in – en daarmee lijkt de kous af. Toch ben je er dan nog niet. Google hanteert namelijk verschillende zoekwoordtypen. Zet je deze...

Lees meer

Gebruik het rapport ‘zoektermen’ in jouw voordeel

Jouw Google Ads campagnes zijn net gelanceerd en dat betekent: resultaten monitoren. Eén van de cruciale onderdelen die jij nodig hebt om jouw campagnes te optimaliseren is het rapport 'zoektermen'. Met behulp van dit rapport kan jij namelijk precies zien welke...

Lees meer

Let's work together!

Samen bereik je meer dan alleen. Met de hulp en kennis van Digital Hummingbird verzeker je jezelf ervan meer online resultaat te behalen. Interesse?