Blog
Op zoek naar praktische tips over duurzame digitale marketing? In onze blog delen we onze expertise en laatste inzichten om jouw duurzame merk te laten groeien. 🌱
Inzichten in duurzaamheid: 13 statistieken
Steeds meer consumenten hebben door dat we beter met onze aardbol om moeten gaan. Dat maakt dat de zorg voor het milieu een steeds grotere factor wordt voor zowel merken als consumenten. Door producten te kopen die gemaakt zijn van duurzame materialen, bedrijven te...
Jouw bedrijf verduurzamen in 9 simpele stappen
Ieder bedrijf kan haar steentje bijdragen om de planeet groener achter te laten voor toekomstige generaties. Zet je in op de verduurzaming van jouw bedrijf, dan kan dit bovendien een onderscheidende factor voor bewuste consumenten betekenen. Wist je dat er nu al...
IP adressen uitsluiten in Google Analytics 4
Binnen Google Analytics 4 (GA4) houd je je data het liefst zo zuiver mogelijk. Er is namelijk niets zo vervelend als conclusies binden aan foutieve informatie. De kans is vrij groot dat de informatie over jouw websiteverkeer niet klopt. Dit heeft alles te maken met de...
De duurzame consument in 4 doelgroepen
Als iedereen zou leven als een gemiddelde westerling zijn er ruim 3 aardbollen nodig. Steeds meer mensen krijgen door dat het groeiende consumentisme weinig goeds betekent voor onze planeet. Jij als ondernemer hebt dit misschien al langer in de smiezen en hebt jouw...
De vier duurzaamheidsprincipes uitgelegd
De 4 duurzaamheidsprincipes richten zich op socialiteit, mensen, economie en het milieu. Daarmee lijken deze principes op de 3P's van duurzaamheid; people, planet, profit. Het grote verschil zit 'm in de opsplitsing van 'people' in een sociaal en menselijk aspect....
Boost je leads met het leadformulier van Google Ads
Adverteren op mobiel kan soms een uitdaging zijn. Zeker als het gaat om leadgeneratie. De schermgrootte is immers maar een fractie van een laptop of desktop. En hoewel we in een mobile-first wereld leven, zijn er nog steeds websites die niet geoptimaliseerd zijn voor...
Ecosia zoekmachine: bereik de duurzame consument
Zoekmachine ecosia.org is de meest groene zoekmachine van dit moment. Het bedrijf gebruikt hun advertentie-inkomsten om bomen te planten. Sinds 2009 is er al bijna 13 miljoen euro geïnvesteerd in bomen. De zoekmachine telt inmiddels meer dan 15 miljoen actieve...
Hebben spelfouten invloed op SEO?
De kern van een SEO-traject bestaat voor een groot deel uit zoekwoorden. Met behulp van de juiste zoekwoorden kun je ervoor zorgen dat jouw content gematcht wordt aan iemands zoekopdracht. Het kan behoorlijk wat tijd en moeite kosten om te scoren op specifieke...
Verbeter je lokale vindbaarheid met Google Mijn Bedrijf
Wordt jouw bedrijf al met een rode pin in Google Maps gemarkeerd? Als dat niet het geval is, wordt het de hoogste tijd! Een Google Maps bedrijfsvermelding is namelijk niet alleen gratis, het boost ook je lokale SEO. In een wereld die in rap tempo digitaliseert, wil je...
8 tips voor sterke SEO afbeeldingen
Niet alleen tekstueel, maar ook visueel wil je opvallen in zoekmachines door middel van sterke SEO afbeeldingen. Anno 2021 tonen zoekmachines namelijk zo veel meer dan alleen tekstuele zoekresultaten. Google Maps, Featured Snippets, Video's, Nieuwsberichten,...
Duurzaam verkopen via bol.com
Groene, verantwoorde producten op online marketplaces: gaat dit goed samen of streef je met zo'n samenwerking je eigen duurzame doelen voorbij? Bol.com - Marketplace van Hollandse bodem - zegt gelukkig al een tijdje volmondig 'ja' tegen duurzaamheid. Zo is de stroom...
Responsive Search Ads de nieuwe standaard
Hoewel Responsive Search Ads (RSA's) al debuteerde in 2018, kondigde Google op 18 februari aan dat ze nu als standaardadvertentietype voor zoekcampagnes in Google Ads ingezet worden. Dit heeft geen invloed op de manier waarop advertenties worden aangeboden....
Woordgroep en modifier voor breed zoeken fuseren
Google kondigde begin deze maand aan dat het gedrag van modifier voor breed zoeken (Ookwel Broad Match Modified of BMM) deel gaat uitmaken van zoeken op woordgroep. Volgens Google helpt deze wijziging zoekwoorden te vereenvoudigen. Voor beginnende adverteerders kan...
Gebroken links in Google Ads? Niet met het link checker script!
Betalen voor een link die niet werkt. Dat zou jij nooit doen! Gelukkig hoeft dat je niet te overkomen als je werkt met scripts in Google Ads. Vandaag een van onze favorieten: het link checker script. Dit script spoort alle gebroken links moeiteloos voor je op.Binnen...
Wat is Google Search Console? Uitleg over de beste SEO-features
Online is er alles aan gelegen om goed gevonden te worden. Want eerlijk is eerlijk: op pagina 2 van Google kijkt natuurlijk niemand meer. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw website bovenaan de zoekresultaten prijkt? Dat start met weten hoe jouw website er nu voor...
404-error pagina’s opsporen en oplossen
'Pagina niet gevonden', 'Error 404', 'Oeps, deze pagina bestaat niet'. Jij bent vast ook weleens gestuit op pagina's met een soortgelijke melding. Balen, want je vindt op zo'n moment niet wat je zoekt. Dit kan op iedere website gebeuren, ook op die van jou. En betreft...
Google Ads in de 8 belangrijkste KPI’s
Adverteer je in Google, dan krijg je vroeg of laat te maken met een duizelingwekkende hoeveelheid data. Deze data maakt dat je effectiever kunt bijsturen op jouw campagnes. Toch kan het zijn dat jij door de bomen het digitale bos niet meer ziet. Het helpt om een...
Zo zet jij Google’s zoekwoordtypen foutloos in
Het mooie aan Google Ads is dat je zelf kunt kiezen op welke woorden jij gevonden wordt. Je voert je woord – of combinatie van woorden in – en daarmee lijkt de kous af. Toch ben je er dan nog niet. Google hanteert namelijk verschillende zoekwoordtypen. Zet je deze...
Gebruik het rapport ‘zoektermen’ in jouw voordeel
Jouw Google Ads campagnes zijn net gelanceerd en dat betekent: resultaten monitoren. Eén van de cruciale onderdelen die jij nodig hebt om jouw campagnes te optimaliseren is het rapport 'zoektermen'. Met behulp van dit rapport kan jij namelijk precies zien welke...
Let's work together!
Samen bereik je meer dan alleen. Met de hulp en kennis van Digital Hummingbird verzeker je jezelf ervan meer online resultaat te behalen. Interesse?