fbpx

Duurzame marketingkanalen: zo zet jij ze in!

Als duurzaam bedrijf maak je deel uit van een revolutionaire beweging die de wereld transformeert naar een groene toekomst. De aandacht rondom duurzaamheid groeit en dat maakt jou een pionier waar je trots op mag zijn! Het streven naar duurzaamheid gaat vaak verder dan enkel de productieprocessen. Het zit in je DNA om alle aspecten van je bedrijf zo duurzaam mogelijk in te richten en daar horen dus ook duurzame marketingkanalen bij. Als duurzaam bedrijf heb je de eerste stappen al gezet in de richting van een groenere wereld, nu is het tijd om jouw boodschap te verspreiden én anderen te inspireren gebruik te maken van jouw product of dienst. 

Greenfluencers; Duurzame influencers

Duurzame Influencer marketing kan bijna niet meer weggedacht worden in een groene marketingstrategie. Vooral greenfluencers scoren goed in combinatie met duurzame bedrijven. Je weet namelijk zeker dat je een hoop relevante volgers weet te inspireren met jouw product of dienst. Een aantal van onze favoriete greenfluencers zijn Elize Been, Saskia van thegreenlist en Jelle Derckx

Greenfluencer Marketing

Deze duurzame influencers fungeren als rolmodellen voor hun volgers en moedigen hen aan om duurzame keuzes te maken. Door een samenwerking met een van deze  greenfluencers aan te gaan, weet je dus zeker dat jouw product op een authentieke en geloofwaardige manier gepresenteerd wordt.

Contentmarketing duurzaamheid

Content Marketing gericht op duurzaamheid

Wil je door een milieubewuste consument geloofwaardig gevonden worden? Dan mag je contentmarketing gericht op duurzaamheid absoluut niet achterblijven! Via contentmarketing kun je namelijk waardevolle informatie delen met jouw doelgroep. Richt je je specifiek op duurzame content, dan toon je hiermee jouw expertise en je creeert tegelijkertijd een groter bewustzijn bij jouw publiek. 

Door nuttige tips en praktische informatie gericht op duurzaamheid te delen, positioneer je jezelf als betrouwbare bron en bouw je een loyale klantenkring op. Veel mensen – zeker binnen de duurzame doelgroep – hebben eerder de neiging om te kopen bij bedrijven die duidelijk hun waarde delen. Op duurzaamheid gerichte content kan bijdragen aan een positieve merkreputatie en de verkoop stimuleren.

Duurzaamheid campagnes via Socials

Het kan soms een uitdaging zijn om precies jouw groene, duurzame doelgroep te vinden. Social media campagnes kunnen je daar bij helpen. Binnen Meta en TikTok kun je namelijk super gericht specificeren wie je wilt bereiken. Dit kan dus ook de super groene concument zijn die geïnteresseerd is in alles wat met duurzaamheid of een ecologisch leven te maken heeft. Heb je al een mooie clientbase? 

Social Media voor Duurzame campagnes

Dan kun je gebruik maken van look-a-like audiences waarbij de platformen van Meta aan de slag gaan om gelijkende bezoekers voor je te matchen. Perfect dus om via Social campagnes de duurzame consument te bereiken. Een sterk geëngageerd publiek heeft namelijk een veel grotere kans om een daadwerkelijke klant te worden.

Duurzame zoekmachineoptimalisatie

Duurzame SEO (Zoekmachineoptimalisatie )

Het internet slurpt nogal wat energie. Hoe beter en sneller jij dus gevonden wordt, hoe beter dit is op gebied van duurzaamheid. Daarom mag SEO niet ontbreken in een duurzame marketingstrategie. Daarnaast kan jij door het gebruik van specifieke zoektermen ook precies die doelgroep bereiken die jij voor ogen hebt. 

Een bewuste consument zal namelijk anders zoeken (en ook vaker een groene zoekmachine gebruiken) dan andere consumenten. En daar kun je met duurzame SEO handig op inspelen. Het resultaat is meer bezoekers en daardoor ook een grotere kans op een conversie!

Online marketing gericht op duurzaamheid

Wil jij jouw duurzame product of dienst vermarkten? Dan kunnen bovenstaande marketingkanalen niet ontbreken in een duurzame marketingstrategie. Digital Hummingbird verzorgt de marketing voor mooie duurzame bedrijven en laat daar zien dat een combinatie van deze duurzame kanalen zorgen dat de omzet groeit.

Duurzame marketingkanalen; meer dan alleen omzet

Door je met jouw marketinginspanningen te richten op duurzaamheid, kun je een belangrijke rol spelen in het stimuleren van bewustwording en aanzetten tot een positieve gedragsverandering. De bewuste consument staat daar meer dan ooit voor open. En hoewel het fijn is dat jouw omzet kan groeien met behulp van de juiste duurzame campagnes, is de planeet hier ook blij mee. Hoe meer consumenten namelijk overstappen op duurzame producten en diensten, hoe beter dan is. Wil je meer weten over hoe je campangnes verwerkt in jouw duurzame marketingstrategie? Neem dan vrijblijvend contact op. Digital Hummingbird weten duurzaam marketing bureau absoluut raad met jouw producten of diensten!

 

Dit interesseert je misschien ook