Twijfel je of het beheer van Google Ads (voorheen Adwords) uit wilt besteden? Dat begrijpen wij heel goed. Het uitbesteden van campagnes vraagt namelijk om extra budget. Daarnaast gaan er behoorlijk wat horrorverhalen de rondte over bureaus die een potje maken van het Google Ads beheer. Begrijpelijk dus dat jij eerst je huiswerk doet voordat je je campagnes uit handen geeft. Goed dus dat je deze pagina leest! Wij weten namelijk uit ervaring dat het uitbesteden van Google Ads in de meeste gevallen loont.
Google ads / Adwords uitbesteden kosten
Het uitbesteden van Google Ads kan al vanaf zo’n €300,- per maand. Dit bedrag hangt een klein beetje af van hoe groot het Google Ads account is, de type campagnes die ingezet worden en hoeveel mediabudget er in het account omgaat. Er zit namelijk een behoorlijk verschil in het onderhoud van een account met alleen search campagnes of een account met een combinatie van search, shopping, branding en/of video ads. Adverteer je namens een webshop met 50 artikelen of een shop met meer dan 10.000 artikelen; ook dat ziet er in het beheer anders uit. Daarom bekijken we vooraf naar het Google Ads account en bijbehorende doelstellingen om te bepalen hoeveel tijd we nodig hebben om de campagnes effectief te beheren.
Gratis Google Ads scan
Voordat we een offerte uitbrengen, beoordelen we eerst – geheel vrijblijvend – jouw Google Ads account. We bekijken hierbij direct waar de grootste kansen én kostenbesparingen liggen. Daarmee kunnen we namelijk al een globale inschatting maken in welke mate het uitbesteden van Google Ads jou gaat lonen. Werk je al samen met een bureau en twijfel je of deze waarmaken wat ze beloven? Ook dat kunnen we voor je checken. We kennen helaas nog steeds bureaus die maandelijks facturen sturen, maar vervolgens geen enkele optimalisatie doorvoeren in Google Ads. Zonde! Met de juiste optimalisaties valt er vaak een hoop te winnen op jouw online rendement.
Je AdWords campagnes uitbesteden; zo gaan we te werk
Het belangrijkste doel van jouw campagnes is het vergroten van je rendement, aantallen leads of naamsbekendheid. Om dit goed te kunnen meten, checken we eerst de settings van jouw online tracking. Daarna voeren we een 0-meting uit. Maandelijks ontvang je van ons een rapportage met daarin de hoogtepunten uit jouw gepersonaliseerde dashboard. Dit dashboard is 24/7 te bekijken en een standaard onderdeel van onze dienstverlening. We bespreken welke onderdelen we hebben geoptimaliseerd en wat er nog op de planning staat. Ook horen we graag van jou hoe jouw agenda eruit ziet, staan er acties op de planning? Verandert een landingspagina? Worden de visuals vervangen? We zorgen er samen met jou voor dat Google Ads naadloos past in jouw volledige marketingstrategie.
Digital advertising uitbesteden
Over die volledige marketingstrategie gesproken; vaak is Google Ads slechts één van de kanalen die je inzet om meer uit je online marketing te halen. Bekijk ook eens onze cases om te zien welke successen we behalen door een variatie aan marketingkanalen in te zetten. Zo ondersteunt Digital Hummingbird bijvoorbeeld ook bij de organische vindbaarheid en de zichtbaarheid op sociale media. Potentiële klanten bezoeken jouw website vaak meerdere keren via verschillende kanalen; daarom is het belangrijk een consistente boodschap uit te dragen die via die verschillende kanalen te zien is en herkend kan worden.
Remarketing uitbesteden
Voor de herkenbaarheid van jouw merk is het vaak slim om remarketing in te zetten. We retageten niet – a la de Zalando’s van deze wereld – zomaar iedereen. Alleen de bezoekers die specifieke pagina’s hebben bezocht en/of een minimale duur op jouw website hebben doorgebracht laten we nog eens een display-advertentie zien. Daar sluiten we bezoekers die al converteerden op uit. Niets is namelijk zo vervelend om advertenties te blijven zien van een product of dienst dat je al hebt aangeschaft. Bevind je je in een competitieve markt met hoge klikprijzen? Dan zetten we ook een search campagne op die zich enkel richt op terugkerende bezoekers. Zo garanderen we een goede positie in Google Ads voor bezoekers waarbij de kans groter is dat ze overgaan tot actie op jouw website. Doe je dit niet dan bestaat de kans dat – door beperkte mediabudgetten – er geen advertentie vertoond kan worden voor deze super relevante bezoeker.
Google Shopping uitbesteden
Beheer je een online shop? Dan zetten we naast zoekadvertenties ook Google Shopping in. We bekijken of we je klikkosten kunnen verlagen en je zichtbaarheid kunnen vergroten door samen te werken met een CSS-partner. We reviewen je Shopping Feed en gaan na of je wel zichtbaar moet zijn met al je producten. Soms loont het juist om selectiever te werk te gaan en eerst te zorgen voor een groei in jouw rendement op een selectie van jouw producten.
Google Shopping draaien we bijna altijd naast de reguliere tekstadvertenties. Op die manier wordt je namelijk dubbel vertoond. Zo vergroten we de kans dat een potentiële klant op jouw zoekresultaat klikt en daardoor kan converteren op jouw website. Hier betaal je geen extra mediabudget voor. Google rekent namelijk pas kosten op het moment dat iemand op een advertentie klikt.
Bing Ads uitbesteden
Naast Google Ads is ook de zichtbaarheid via Bing en Ecosia advertenties belangrijk. De zoekvolumes van deze zoekmachines liggen een stuk lager dan bij Google en dat maakt dat veel bedrijven niet inzetten op Microsoft Ads. Een gemiste kans, want de groep duurzame en privacy gerichte zoekers groeit. De zoekmachines Ecosia en DuckDuckGo worden steeds meer gebruikt. Bovendien maakt het niet uit of er 100 of 10 mensen zoeken naar jouw product of dienst; het is belangrijker dat mensen die écht interesse hebben, jouw bedrijf kunnen vinden om zo over te kunnen gaan tot een aankoop of aanvraag van jouw diensten. Daarom nemen wij Microsoft Ads vrijwel altijd mee in de marketingmix om jouw relevante zichtbaarheid te vergroten.
AdWords of Google Ads uitbesteden loont vaak in kosten
Wij weten uit ervaring dat het in de meeste gevallen loont om Google Ads uit te besteden. In onze audits zien we namelijk dat er tot zo’n 30 procent van de kosten kunnen gaan naar irrelevante zoekopdrachten én foutieve instellingen. Zonde! Want dit is te voorkomen door – onder andere – op voorhand een stevige lijst met zoekwoorduitsluitingen toe te voegen aan je account, door frequent irrelevant verkeer uit te sluiten én door het kiezen van de juiste instellingen in je Google Ads account. Twijfel je over hoe jouw advertentie-account is ingericht en wil je eerst weten wat de status is en wat er voor jou valt te besparen? Laat dan eerst een audit uitvoeren. Met behulp van deze audit weet je precies hoe jij kunt besparen op de kosten van Google Ads.
Mediabudget Google Ads berekenen
Heb je nog geen campagnes lopen en wil je klein beginnen? Bereken het mediabudget dan eerst zelf om te beoordelen of het ’t nu al waard is het beheer uit te besteden. We helpen hier uiteraard graag bij, maar begrijpen het ook als je eerst zelf je budgetten wilt vaststellen voordat je een bureau in de hand neemt.