fbpx

Blog

De laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
Vergroot je kennis en voorzie jouw online campagnes van vleugels.

Een Online Dashboard; cruciaal voor jouw groei

Een Online Dashboard; cruciaal voor jouw groei

Let’s face it; jouw marketingdata komt uit verschillende bronnen en iedere bron hanteert weer net andere meetprotocollen. Niet alle bronnen zijn even volledig of betrouwbaar (vanwege onder andere die meetprotocollen). Dus waar baseer je je op? Ga je uit van Google...

Lees meer
De duurzame dagen kalender 2024

De duurzame dagen kalender 2024

Ook jij hebt dit jaar vast het voornemen om vaker content te delen. Hoe meer relevante content jij creëert, hoe beter je opgemerkt wordt door jouw doelgroep. Maar wat nu als je om inspiratie verlegen zit? Download gratis de duurzame inhaakkalender en weet met gemak...

Lees meer
Duurzame marketingkanalen: zo zet jij ze in!

Duurzame marketingkanalen: zo zet jij ze in!

Als duurzaam bedrijf maak je deel uit van een revolutionaire beweging die de wereld transformeert naar een groene toekomst. De aandacht rondom duurzaamheid groeit en dat maakt jou een pionier waar je trots op mag zijn! Het streven naar duurzaamheid gaat vaak verder...

Lees meer
Adwords beheer uitbesteden of zelf doen?

Adwords beheer uitbesteden of zelf doen?

Twijfel je of het beheer van Google Ads (voorheen Adwords) uit wilt besteden? Dat begrijpen wij heel goed. Het uitbesteden van campagnes vraagt namelijk om extra budget. Daarnaast gaan er behoorlijk wat horrorverhalen de rondte over bureaus die een potje maken van het...

Lees meer
Google Ads kosten bereken je zo

Google Ads kosten bereken je zo

Wil jij starten met adverteren op Google en weet je nog niet goed hoe je de Google Ads kosten kunt berekenen? Lees dan vooral verder. Met behulp van Google's zoekwoordplanner kun je namelijk een zeer reële schatting maken van wat adverteren op Google advertenties je...

Lees meer
Verduurzaam jouw website met SEO

Verduurzaam jouw website met SEO

We surfen wat af met z'n allen. En dat zorgt voor het nodige energieverbruik en bijbehorende uitstoot. Op de pagina 'duurzame marketing' gaven we al eens aan dat het Internet verantwoordelijk is voor 3,7 procent van de wereldwijde broeikasgassen. Dit is zelfs meer dan...

Lees meer
Inzichten in duurzaamheid: 13 statistieken

Inzichten in duurzaamheid: 13 statistieken

Steeds meer consumenten hebben door dat we beter met onze aardbol om moeten gaan. Dat maakt dat de zorg voor het milieu een steeds grotere factor wordt voor zowel merken als consumenten. Door producten te kopen die gemaakt zijn van duurzame materialen, bedrijven te...

Lees meer
Jouw bedrijf verduurzamen in 9 simpele stappen

Jouw bedrijf verduurzamen in 9 simpele stappen

Ieder bedrijf kan haar steentje bijdragen om de planeet groener achter te laten voor toekomstige generaties. Zet je in op de verduurzaming van jouw bedrijf, dan kan dit bovendien een onderscheidende factor voor bewuste consumenten betekenen. Wist je dat er nu al...

Lees meer
IP adressen uitsluiten in Google Analytics 4

IP adressen uitsluiten in Google Analytics 4

Binnen Google Analytics 4 (GA4) houd je je data het liefst zo zuiver mogelijk. Er is namelijk niets zo vervelend als conclusies binden aan foutieve informatie. De kans is vrij groot dat de informatie over jouw websiteverkeer niet klopt. Dit heeft alles te maken met de...

Lees meer
De duurzame consument in 4 doelgroepen

De duurzame consument in 4 doelgroepen

Als iedereen zou leven als een gemiddelde westerling zijn er ruim 3 aardbollen nodig. Steeds meer mensen krijgen door dat het groeiende consumentisme weinig goeds betekent voor onze planeet. Jij als ondernemer hebt dit misschien al langer in de smiezen en hebt jouw...

Lees meer
De vier duurzaamheidsprincipes uitgelegd

De vier duurzaamheidsprincipes uitgelegd

De 4 duurzaamheidsprincipes richten zich op socialiteit, mensen, economie en het milieu. Daarmee lijken deze principes op de 3P's van duurzaamheid; people, planet, profit. Het grote verschil zit 'm in de opsplitsing van 'people' in een sociaal en menselijk aspect....

Lees meer
Boost je leads met het leadformulier van Google Ads

Boost je leads met het leadformulier van Google Ads

Adverteren op mobiel kan soms een uitdaging zijn. Zeker als het gaat om leadgeneratie. De schermgrootte is immers maar een fractie van een laptop of desktop. En hoewel we in een mobile-first wereld leven, zijn er nog steeds websites die niet geoptimaliseerd zijn voor...

Lees meer
Hebben spelfouten invloed op SEO?

Hebben spelfouten invloed op SEO?

De kern van een SEO-traject bestaat voor een groot deel uit zoekwoorden. Met behulp van de juiste zoekwoorden kun je ervoor zorgen dat jouw content gematcht wordt aan iemands zoekopdracht. Het kan behoorlijk wat tijd en moeite kosten om te scoren op specifieke...

Lees meer
Verbeter je lokale vindbaarheid met Google Mijn Bedrijf

Verbeter je lokale vindbaarheid met Google Mijn Bedrijf

Wordt jouw bedrijf al met een rode pin in Google Maps gemarkeerd? Als dat niet het geval is, wordt het de hoogste tijd! Een Google Maps bedrijfsvermelding is namelijk niet alleen gratis, het boost ook je lokale SEO. In een wereld die in rap tempo digitaliseert, wil je...

Lees meer
8 tips voor sterke SEO afbeeldingen

8 tips voor sterke SEO afbeeldingen

Niet alleen tekstueel, maar ook visueel wil je opvallen in zoekmachines door middel van sterke SEO afbeeldingen. Anno 2021 tonen zoekmachines namelijk zo veel meer dan alleen tekstuele zoekresultaten. Google Maps, Featured Snippets, Video's, Nieuwsberichten,...

Lees meer
Duurzaam verkopen via bol.com

Duurzaam verkopen via bol.com

Groene, verantwoorde producten op online marketplaces: gaat dit goed samen of streef je met zo'n samenwerking je eigen duurzame doelen voorbij? Bol.com - Marketplace van Hollandse bodem - zegt gelukkig al een tijdje volmondig 'ja' tegen duurzaamheid. Zo is de stroom...

Lees meer
Responsive Search Ads de nieuwe standaard

Responsive Search Ads de nieuwe standaard

Hoewel Responsive Search Ads (RSA's) al debuteerde in 2018, kondigde Google op 18 februari aan dat ze nu als standaardadvertentietype voor zoekcampagnes in Google Ads ingezet worden. Dit heeft geen invloed op de manier waarop advertenties worden aangeboden....

Lees meer
Woordgroep en modifier voor breed zoeken fuseren

Woordgroep en modifier voor breed zoeken fuseren

Google kondigde begin deze maand aan dat het gedrag van modifier voor breed zoeken (Ookwel Broad Match Modified of BMM) deel gaat uitmaken van zoeken op woordgroep. Volgens Google helpt deze wijziging zoekwoorden te vereenvoudigen. Voor beginnende adverteerders kan...

Lees meer

Let's work together!

Samen bereik je meer dan alleen. Met de hulp en kennis van Digital Hummingbird verzeker je jezelf ervan meer online resultaat te behalen. Interesse?